Specialization in Strategic Management for Innovative Lodging Models
- Start of classes: September 02, 2021
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The lodging sector has proven to have the ability and capacity to innovate, thanks to the incorporation, development and application of technological solutions suitable for the improvement of the unit’s management processes. However, the sector is also concerned about making hospitality a sustainable industry. Thus, there are several challenges that every manager or mid-manager must face today: from the risks posed by the concentration of demand to the new business and distribution models that compete with the traditional ones, as well as the environmental risks facing the industry.
All of these represent important challenges that require an evolutionary adaptation of the hotel industry, hence technology, innovation and sustainability are part of the daily management of any lodging unit, regardless of its size. Within this framework, the Specialization in Strategic Management for Innovative Lodging Models was designed with the purpose of proposing a study plan based on the existence of 4 thematic modules that congregate sixteen (16) academic spaces and three (3) credits destined to electives for a total duration of 352 classroom hours and 704 hours of autonomous work by the student. All this, equivalent to 22 academic credits broken down as follows: 8 credits belonging to module 1 called Strategic Management; 4 in the module The New Era of Lodging; 3 credits in Sustainability and Corporate Social Responsibility- CSR; 4 credits in Innovation and Digital Transformation in Lodging, and finally, 3 credits in electives.
Potenciar y desarrollar en los estudiantes la capacidad gerencial mediante conocimientos, habilidades y actitudes, de tal forma que ello les permita orientar estratégicamente sus organizaciones de alojamiento.
Especialización Gerencia Estratégica para Modelos Innovadores de Alojamiento
22 créditos
Gerencia Estratégica
8 créditos
- Gerencia Estratégica
- Management de los RRHH
- Habilidades de dirección
- Herramientas de Coaching aplicadas a la gestión gerencial
- Design Thinking
- Finanzas para la hotelería I
La nueva era del alojamiento
4 créditos
- Nuevos enfoques de la oferta de alojamiento
- Psicología del consumidor
- Marketing digital
- Plan de mercadeo
Sostenibilidad y RSE
3 créditos
- Gestión de la sostenibilidad
- Modelos de inversión social
- El rol del alojamiento en la Gestión de Destino y Ciudad
Innovacion y Transformación Digital en el alojamiento
4 créditos
- Gestión de la innovación
- Big Data y Customer Journey Map
- Herramientas de innovación y transformación digital
Electivas
3 créditos
El programa será impartido por conferencistas de reconocida trayectoria y prestigio académico y profesional.
El egresado de la Especialización en Gerencia Estratégica para modelos innovadores de alojamiento estará en capacidad de desempeñar posiciones directivas que exijan actuar con criterio gerencial, contribuyan en la toma de decisiones y a orientar la organización o áreas claves de esta, en el largo plazo. Así como asumir compromisos y roles respecto a diseñar estructuras, coordinar culturas administrativas y orientarlas al logro de objetivos. Podrá ocupar cargos en los que se requiera capacidad de liderazgo y habilidad para negociar.
En consecuencia, podrá actuar en calidad de inversionistas, miembros de juntas directivas de cadenas y establecimientos hoteleros, gerente general, gerente administrativo, gerente de operaciones, gerente de alojamiento, gerente de alimentos y bebidas, gerente financiero y gerente de recursos humanos de establecimientos de alojamiento.
- La Universidad entrega material didáctico de apoyo.
- Se otorgará el 10% de descuento para egresados de pregrado y del 8% para egresados de posgrados de la Universidad Externado de Colombia.
La Universidad ofrece alternativas de financiación para los posgrados y acepta tarjetas de crédito.
Note: The University reserves the right to suspend or postpone the start of classes according to the reception received by the call and to incorporate modifications in the schedule, academic calendar and faculty.